Εκπαιδευτικό Λογισμικό Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής
Υποστηρικτικό Εκπαιδευτικό Λογισμικό, για το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής της Ε και ΣΤ τάξης του Δημοτικού Σχολείου. Μια ευκαιρία για εμπέδωση και επανάληψη.
Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Πολίχνης συμμετείχε στον 6ο Διαγωνισμό ΕΛΛΑΚ 2023-2024 με 6 έργα:
Τα έργα που εκπονήθηκαν σε συνεργασία με το 4ο Νηπιαγωγείο Ευκαρπίας παρουσιάστηκαν, στο πλαίσιο της διάχυσης, σε ειδική εκδήλωση που διοργανώθηκε στις 12 Ιουνίου 2024 στου χώρους του Νηπιαγωγείου, όπου παρευρέθηκαν γονείς και μαθητές του 4ου Νηπιαγωγείου Ευκαρπίας και του 1ου Δ.Σ. Πολίχνης.
ΟΜΑΔΑ ΜΑΘΗΤΩΝ\ΤΡΙΩΝ 1ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΟΛΙΧΝΗΣ:
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Η ομάδα ρομποτικής του Νηπιαγωγείου μας για το συγκεκριμένο ακραίο καιρικό φαινόμενο – αυτό του ανεμοστρόβιλου – αποτελείται από τους/τις 18 μαθητές/τριες του 4ου Τμήματος του 4ου Νηπιαγωγείου Ευκαρπίας και της της Ε΄και ΣΤ΄τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πολίχνης. Η κάθε ομάδα παιδιών αναλαμβάνει να ολοκληρώσει μέρος της εργασίας. Οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου αναλαμβάνουν να φτιάξουν τις πίστες με φυσικά υλικά και να προγραμματίσουν συγκεκριμένες αλγοριθμικές διαδρομές με τον ανάλογο εξοπλισμό και σύμφωνα με το σενάριο. Οι μαθητές/τριες του Δημοτικού Σχολείου αναλαμβάνουν να φτιάξουν την προσομοίωση και τον προγραμματισμό του ανεμοστρόβιλου με τον εξοπλισμό της ρομποτικής.
Οι μαθητές/τριες κάθε σχολείου χωρίζονται σε μικρότερες ομάδες, δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά, όπου η καθεμιά είναι υπεύθυνη για ένα επιμέρους τμήμα της εργασίας.
Ο/Η υπεύθυνος/η εκπαιδευτικός τόσο του Νηπιαγωγείου, όσο και του Δημοτικού Σχολείου αναλαμβάνει να προετοιμάσει τους μαθητές/τριες στην χρήση των απαιτούμενων εξαρτημάτων και τον προγραμματισμό τους, αναθέτει τις εργασίες κάθε υπο-ομάδας και επιβλέπει την πορεία της εργασίας, δρώντας ενισχυτικά, υποστηρικτικά και βοηθητικά σε κάθε στάδιο της υλοποίησής τους.
Οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου εργάζονταν στις τάξεις τους, αλλά και σε έναν ειδικό χώρο που είχε διαμορφωθεί ως Εργαστήριο Πληροφορικής για τις ανάγκες του έργου. Ακόμη, εργάζονταν με τους γονείς τους στο σπίτι, ειδικά στην προετοιμασία και την συλλογή πληροφοριών μέσω διαδικτύου για το ακραίο καιρικό φαινόμενο του ανεμοστρόβιλου, όπως επίσης και κατά τη διάρκεια ,όπου υπάρχει συνεχής αλληλεπίδραση μεταξύ σχολείου και οικογένειας για την εμπέδωση και καλλιέργεια της νέας γνώσης.
Οι μαθητές/τριες του Δημοτικού Σχολείου είτε εργάζονταν στο εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου, μετά το πέρας των μαθημάτων, είτε παίρνουν τα υλικά στο σπίτι τους και δουλεύουν αυτόνομα ή και ομαδικά.
Η συνεργασία και επικοινωνία των ομάδων κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του έργου πραγματοποιείται ομαδοσυνεργατικά ανά σχολείο και με διαδικτυακές συναντήσεις μεταξύ των παιδιών του Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου, μέσω Webex.
Η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά στην αποδοτικότερη διαλογή των απορριμμάτων της ανακύκλωσης στην πηγή, δηλαδή στους κάδους ανακύκλωσης.
Βίντεο με την παρουσίαση εργασίας στο τμήμα των επιδείξεων του συνεδρίου.
Πλατφόρμα παραγωγής σεισμών με σκοπό την μελέτη της στατικότητας κατασκευών με διαφορετικά δομικά και μηχανικά χαρακτηριστικά, καθώς και οπτικοποίησης των σεισμών με βάση το πλάτος των δονήσεων σε χαρτί.
Βίντεο με την λειτουργία της κατασκευής.