«Λαχανοφρουτοθεραπεία»

Η διευθύντρια, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πολίχνης σας προσκαλούν την Τετάρτη 11 Ιουνίου 2014 στην …

«Λαχανοφρουτοθεραπεία»

Λαχανοφρουτοθεραπεία

Μουσικοχορευτική παράσταση από τα παιδιά της Β τάξης
Υπεύθυνοι δάσκαλοι: Αθηνά ΛαζαρίδουΣπύρος Κάτσος
Ώρα: 20.00 στο θέατρο του σχολείου

1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΛΙΧΝΗΣ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2013- 2014
ΤΜΗΜΑTA: B1-B2

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Τίτλος   Προγράμματος:  «Ισορροπημένη διατροφή»

Σκοπός του προγράμματος

?    Γενικός σκοπός είναι οι μαθητές να αποκτήσουν υγιείς στάσεις και συμπεριφορές σχετικά με τη διατροφή τους, συνειδητοποιώντας τη θρεπτική αξία των τροφών

?    Να εκφραστούν κινητικά, εικαστικά, μουσικοκινητικά και να ικανοποιήσουν τον εσωτερικό συναισθηματικό τους κόσμο.

?    Να δημιουργήσουν τα δικά τους έργα και να τα παρουσιάσουν στα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ειδικότεροι στόχοι της δράσης:

?    Σε επίπεδο γνώσεων:

1.    Να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες.
2.    Να γνωρίσουν το σώμα τους και να μάθουν να ενδιαφέρονται γι αυτό.
3.    Να αποκτήσουν κριτική στάση στην επιβολή διατροφικών συνηθειών μέσα από τη διαφήμιση.
4.    Να διαχωρίσουν τις τροφές σε υγιεινές (καλές) και μη (κακές) καθώς και να  γνωρίσουν τα συστατικά των τροφών και τι προσφέρουν, για να υιοθετήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες.

?    Σε  επίπεδο ικανοτήτων:
1.    Να κατασκευάσουν την διατροφική πυραμίδα  και να εξηγήσουν τη σημασία της.
2.    Να επιλέγουν τρόφιμα και να σχεδιάζουν τα ημερήσια γεύματά τους.

3.    Να εξοικειωθούν με τη χρήση των νέων Τεχνολογιών και να εκτιμήσουν την   αποτελεσματικότητα τους στην απόκτηση και κατανόηση νέων γνώσεων και δεξιοτήτων.

?    Σε επίπεδο στάσεων:
1.    Να επιτύχουμε τη ενεργή συμμετοχή όλων των μαθητών στη διαδικασία της μάθησης.
2.    Την ανάπτυξη της πρωτοβουλίας, της κριτικής και δημιουργικής σκέψης και παρατηρητικότητας.
3.    Την βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών, την ανάπτυξη αξιών και συμπεριφορών μέσα στην ομάδα.
4.    Να μάθουν να συνεργάζονται, να παίρνουν αποφάσεις και να αξιολογούν τα αποτελέσματα των ενεργειών τους.

Ενδεικτικές δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν

?    Διδασκαλία της ενότητας «Διατροφή»  στη Μελέτη περιβάλλοντος, στη Γλώσσα και στο Ανθολόγιο.
?    Χωρισμός των ομάδων και αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο, βιβλιοθήκες και σε περιοδικά για την διατροφή . Η έρευνα έγινε στην αίθουσα πληροφορικής.
?    Δημιουργία υγιεινής γωνιάς. Οι μαθητές συγκέντρωσαν τα υλικά περιτυλίγματος των τροφών. Σε αυτά έγινε η αναζήτηση των στοιχείων τους, τα συντηρητικά καθώς και η ημερομηνία παραγωγής τους και η χώρα παρασκευής τους.
?    Έμαθαν να διαχωρίζουν τις τροφές σε υγιεινές (καλές) και μη (κακές) καθώς και να  γνωρίσουν τα συστατικά των τροφών και τι προσφέρουν, για να υιοθετήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες.
?     Με την βοήθεια και την καθοδήγηση της δασκάλας πληροφορικής κατασκεύασαν την διατροφική πυραμίδα στο λογισμικό   tyx paint και περιηγήθηκαν στη ιστοσελίδα  coodfood και στο kidepedia .  Mε την δασκάλα των εικαστικών έφτιαξαν με χρωματιστά χαρτόνια την διατροφική πυραμίδα και αφίσες με εικόνες που συγκέντρωσαν οι μαθητές από περιοδικά και εφημερίδες.
?    Διαβάσαμε τα βιβλία: « Ο Μάγειρας του Μαγεμένου Τσίρκου», του Ευγένιου Τριβιζά, «Δε μου αρέσει το γάλα» του Μάκη Τσίτα και τα « 9 παραμύθια και η ξύλινη κουτάλα».Ζωγράφισαν αυτό που τους έκανε εντύπωση, έγραψαν  την συνέχεια τις ιστορίας και έκαναν δραματοποίηση των κειμένων.
?    Μάθανε τις τροφές στα Αγγλικά , τραγούδια  κατασκεύασαν αφίσες.
?    Πραγματοποιήσαμε τα εκπαιδευτικά προγράμματα «Το εργαστήρι σοκολάτας»  στο  γήπεδο του Μακεδονικού από την  ομάδα « Μικροί ήρωες» και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα   « Η μαγειρική» στο Ολυμπιακό Μουσείο.
?    Πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση με την στήριξη του Δήμου στο πρόγραμμα «Πρόληψη της παχυσαρκίας» .Η διατροφολόγος κ.Μαρία Καρβουνίδου. με βιωματικό τρόπο και με παιχνιδιώδη μορφή έδωσε στους γονείς και στους  μαθητές να κατανοήσουν: Πόσες πρέπει να είναι οι ημερήσιες μερίδες ,καθώς και την ποσότητά  τους και ποιος είναι ο υγιεινός τρόπος διατροφής.
?     Κάναμε πρωινό στην τάξη, με τις τροφές που οι μαθητές μαζί με τους γονείς  τους,έφτιαξαν τις συνταγές που τους είχαν δοθεί από τον Σεφ στα εκπαιδευτικά προγράμματα που παρακολούθησαν( πίτσα χωρίς λιπαρά , ελαιόψωμο, τυρόψωμο , κουλουράκια κ. ά )
?    Πραγματοποιήσαμε τον εκπαιδευτικό μας περίπατο στην Λαϊκή αγορά της Πολίχνης. Αγοράσαμε φρούτα και τα απολαύσαμε στην αυλή του Σχολείου.
?    Παρουσιάσανε στην σχολική  κοινότητα την θεατρικήπαράσταση « Η Λαχανοφρουτοθεραπεία» ( Λάχανα ? φρούτα ? όσπρια., Η ωραία συνταγή, Κρεατικά πολλά, Η κεφάτη κ.Λολό, Τα ενζυμάκια, Ο Καραγκιόζης και η υγιεινή διατροφή) .Σε κάποια σημεία των διαλόγων έγινε και η χρήση της Αγγλικής γλώσσας.
?    Την μουσική στην θεατρική παράσταση έκανε η μουσικός του σχολείου μας ,καθώς και άλλα τραγούδια σχετικά με την διατροφή.

Η αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε με την μορφή συζήτησης στη ολομέλεια της τάξης.

Χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης προγράμματος

Φεβρουάριος  ? Ιούνιος 2014
Οι μαθητές του Β (  κορίτσια και αγόρια) πραγματοποίησαν το πρόγραμμα στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης, αλλά και σε όσες άλλες ευκαιρίες κρίθηκαν κατάλληλες στα πλαίσια του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος.

Συμπεράσματα

?     Η καλλιέργεια των σχέσεων διαμορφώνει θετικές στάσεις.
?    Όλα τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα όταν συνεργάζονται, όταν τα μέλη της ομάδας αλληλοϋποστηρίζονται.
?    Ενθουσιάστηκαν πολύ από τα εκπαιδευτικά προγράμματα που παρακολούθησαν και από την θεατρική παράσταση « Η Λαχανοφρουτοθεραπεία»
?    Ενισχύθηκε πολύ η αυτοεκτίμησή τους.

Εκπαιδευτικοί που συμετείχαν:
Λαζαρίδου Αθηνά ΠΕ70
Κάτσος Σπύρος ΠΕ 70
Ασκητή Βασιλική ΠΕ 16
Κασαπάκη Δώρα ΠΕ06
Ανανιάδου Παναγιώτα ΠΕ06
Πασχαλιά Αθανασιάδου ΠΕ 80
Χριστίνα Σιώκα ΠΕ19

About Αθηνά Λαζαρίδου

avatar

Δασκάλα στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Πολίχνης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*