Επίσκεψη στο Τελλόγλειο

 

 

 

1-ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΠΟΛΙΧΝΗΣ ΤΑΞΗ ΣΤ  2013-14

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟ ΤΕΛΛΟΓΛΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ ΤΕΧΝΩΝ
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΒΑΣΩΣ ΚΑΤΡΑΚΗ
«ΣΕ ΛΕΥΚΟ ΚΑΙ ΜΑΥΡΟ»

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ: ΣΤ1  19  παιδιά και ΣΤ2  18  παιδιά

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα υλοποιηθεί μέσα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα  Τεχνών  στις 9/1/2014 από τις δασκάλες :

Δέσποινα Παράσογλου ΣΤ1    και    Όλγα Γρηγοριάδου ΣΤ2

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

  •   Να γνωρίσουν την χαρακτική ως μορφή τέχνης και τα χαρακτηριστικά της.
  •   Να γνωρίσουν την χαράκτρια Βάσω Κατράκη ως καλλιτέχνη κι ως προσωπικότητα με το κοινωνικά και πολιτικά φορτισμένο έργο της.
  •   Να κατανοήσουν τον τρόπο δουλειάς ενός χαράκτη και την ορολογία που χρησιμοποιεί.
  •    Να μάθουν πώς να παρατηρούν και να ερμηνεύουν ένα έργο τέχνης.
  •    Να νιώσουν και να αφουγκραστούν τα μηνύματα που εκπέμπει ένα έργο.
  •    Να στέκονται με σεβασμό και δέος μπροστά σε έργα τέχνης.
  •   Να μάθουν να κινούνται μέσα στους χώρους τέχνης υπακούοντας σε κανόνες συμπεριφοράς στους χώρους αυτούς.

ΜΕΘΟΛΟΓΙΑ:

  •     Έρευνα , συλλογή, μελέτη, ανάλυση υλικού.
  •   Παρατήρηση, καταγραφή και ερμηνεία.
  •    Βιωματική-ομαδική-συνεργατική μέθοδος
  •    Παρουσίαση εικαστική και με παντομίμα.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ

Αρχικά  θα γίνει επιλογή των έργων της Βάσως Κατράκη με τα οποία θα ασχοληθούμε, άρα θα προηγηθεί επίσκεψη από τις δασκάλες των παραπάνω τμημάτων για την προετοιμασία του προγράμματος. Στη συνέχεια, θα γίνει μέσα στην τάξη  αναφορά μέσα από την “Νεότερη  Ελληνική Ιστορία της Στ΄τάξης” στα ιστορικά γεγονότα της εποχής (δικτατορία ΄67 ? εξορία ? φυλακίσεις), αλλά και στη ζωή της Κατράκη που συνδέθηκε μ΄αυτήν την ιστορική περίοδο καθώς και στους αγώνες της. Έτσι θα ερμηνεύσουν αυτόματα γιατί το έργο της αποπνέει ανθρωπιστικά ιδεώδη καθώς και πανανθρώπινες αξίες και ουμανιστικές ιδέες.

Θα γίνει συλλογή και παρουσίαση πληροφοριών για τη ζωή και το έργο της Β. Κατράκη μιας καλλιτέχνιδας- αγωνίστριας με άποψη πολιτική, απ΄τα ίδια τα παιδιά.

Επίσης θα δούμε χαρακτικά σε πέτρα και σε ξύλο, θα δούμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες αυτής της τέχνης. Τέλος θα ορίσουμε ένα πλαίσιο κανόνων σύμφωνα με τους οποίους θα κινηθούμε και θα  δουλέψουμε το πρόγραμμά μας μέσα στο Μουσείο και γενικά τον τρόπο με τον οποίο θα συμπεριφερόμαστε μέσα σε χώρους Τέχνης και Πολιτισμού.

Θα ετοιμάσουμε από ένα φύλλο έρευνας και καταγραφής για κάθε ομάδα.

ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Αρχικά όλα τα παιδιά παρατηρούν τα συγκεκριμένα έργα που αναφέρονται στην συγκεκριμένη ιστορική περίοδο που επιλέξαμε. Χωρίζονται σε ομάδες και κάθε ομάδα αφού καθίσει κάτω σε σχήμα πέταλου, παρατηρεί και καταγράφει σε συγκεκριμένο φύλλο εργασίας.

Τι είναι χαρακτική;

Τι είναι μήτρα;

Τι είναι πετρογραφία και ξυλογραφία;

Τι είναι ο ψαμμίτης και πώς χρησιμοποιείται;

Ποια είναι τα εργαλεία ενός χαράκτη;

Ποια είναι τα πρώιμα έργα της Βάσως Κατράκη και ποια τα ύστερα;

Παρατηρούμε πώς συμβολίζει με το λευκό την αθωότητα,την ειλικρίνεια, την ελπίδα, την πίστη και πώς με το  μαύρο δείχνει την αγωνία της για το αύριο, ή τη σοβαρότητα των γεγονότων και των καταστάσεων, πώς απεικονίζει υψηλές αξίες και ιδέες ενότητας κι αδερφοσύνης, κι ακόμη τα συναισθήματα ,την απελπισία, τη μοναξιά, την φίμωση, την ανελευθερία, τον θρήνο , την οδύνη, την αγωνία και την προσπάθεια για επικοινωνία, για ελευθερία, ή τη στοργή και την αγάπη της μάνας. Τα ανθρώπινα δικαιώματα καταπατούνται και πώς φαίνεται αυτό μέσα από τα έργα της;

Τα έργα με τα οποία θα ασχοληθούν τα παιδιά είναι : « Κατάσταση ΙΙ  -1970» «Ήλιος και σίδερα  » « Μνήμη Παναγιώτη Ελή -1974 » « Κατάθεση στεφάνου  -1986 » « Τα βότσαλα της Γυάρου » «Μοναξιά ? Ερημιά». Τι θέλει να πει μέσα από αυτά τα έργα; Π.χ. γιατί τα κορμιά δεν έχουν κεφάλια και χέρια;

Τα παιδιά θα αναπαραστήσουν με το σώμα  κάνοντας με παντομίμα τα κορμιά με συρματοπλέγματα και θα περιγράψουν τα συναισθήματα που τους προκαλούν, δηλαδή  πώς αισθάνονται όταν τους κλέβουν την ελευθερία και δεν μπορούν να κινηθούν, όταν δεν πρέπει να έχουν στόμα να εκφραστούν ή κεφάλι για να σκέφτονται;

Τέλος θα ζωγραφίσουν με κάρβουνο σε Α4 κόλλες το έργο που επεξεργάστηκε κάθε ομάδα.

Όταν επιστρέψουμε στο σχολείο δίνουμε από ένα βότσαλο στα παιδιά αφήνοντάς τα ελεύθερα να γράψουν ένα μήνυμα ή ένα σύνθημα ή μια ζωγραφιά που «μιλάει» ή ό,τι εκφράζει τον καθένα. Τέλος κάθε ομάδα θα γράψει σε λίγες γραμμές μια μικρή ιστορία για αυτά που μαρτυρά το έργο με  το οποίο ασχολήθηκε και στο τέλος θα συρράψουμε τα γραπτά όλων των ομάδων κάνοντας μια ομαδική διήγηση-αναφορά σε οδυνηρές στιγμές της  ελληνικής ιστορίας.

Μερικές ενδεικτικές φωτογραφίες από την επίσκεψή μας:

Είσοδος?.. Ακούμε την μουσειοπαιδαγωγό??.. Εντυπωσιακά ό,τι  μας λέει? Φτιάχνουμε παζλ με χαρακτικά Ένα από τα παζλ – χαρακτικά μας Κι άλλο ?.κι άλλο Καμαρώνουμε? ??και ξεκουραζόμαστε?

 

1-ο Δημ. Σχ. Πολίχνης

Τάξη ΣΤ΄ 9/1/2014

ΤΕΛΛΟΓΛΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ ΤΕΧΝΩΝ

ΦΥΛΛΟ  ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ

ΟΜΑΔΑ 1η

 Γιάννης K., Έφη K.,  Λευκή K.,

Δήμητρα K., Γιώργος T., Βασίλης T.

«ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΙΙ -1970»

  • ΤΙ  ΕΙΔΟΥΣ ΕΡΓΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΤΕ;   Χαρακτικό σε πέτρα
  • ΠΟΙΟΣ/Α ΕΙΝΑΙ Ο/Η  ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ; Η Βάσω Κατράκη
  • ΜΕ ΤΙ ΥΛΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΦΤΙΑΓΜΕΝΟ;  Είναι χαραγμένο πάνω σε πέτρα.
  • ΤΙ ΞΕΡΕΙΣ ΓΙ΄ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ; Στην αρχή σχεδιάζουμε το περίγραμμα. Έπειτα το χαράζουμε πάνω στην πλάκα, το μελανώνουμε και τέλος το σφραγίζουμε στο χαρτί.
  • ΤΙ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΙ; Απεικονίζει δύο ανθρώπους οι οποίοι περιτριγυρίζονται από αγκαθωτά συρματοπλέγματα
  • ΤΙ ΣΚΕΦΤΕΣΑΙ ΚΑΙ ΤΙ ΝΙΩΘΕΙΣ ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟ;   Η επίσκεψη στο Τελλόγλειο μας έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση καθώς το θέμα αφορούσε στη συλλογή της χαράκτριας Βάσως Κατράκη. Μέσα από τα έργα της μετέφερε άλλοτε επαναστατικά μηνύματα και άλλοτε μηνύματα αγάπης, αισιοδοξίας αλλά και σκηνές από την καθημερινή της ζωή. Τα συναισθήματά μας είναι κάπως μπερδεμένα και ξεχωρίζουμε: λύπη, χαρά, αισιοδοξία αλλά και παραξενιά. Αντικρίζοντας το συγκεκριμένο έργο αναλογιστήκαμε κάποια άθλια χρόνια που πέρασε η προηγούμενη γενιά, νιώσαμε τη λύπη και τον πόνο τους αλλά ταυτόχρονα είμαστε υπερήφανοι και συγκινημένοι για τον τρόπο που «πολέμησαν» για την «απελευθέρωση» της πατρίδας έτσι ώστε οι επόμενες γενιές να έχουν την ελευθερία τους, την παιδεία τους, την εκπαίδευσή τους, την ελευθερία του λόγου και της έκφρασής τους. Επίσης εντυπωσιαστήκαμε από τον τρόπο με τον οποίο δημιουργούσε τα έργα της, από τα μηνύματα που μετέφερε μέσα από αυτά, από την ίδια της τη ζωή. Τώρα πια έγινε η αγαπημένη μας χαράκτρια!

 Εκφράζω με το σώμα μου

 

 

1-o Δημ. Σχ. Πολίχνης 

Tάξη ΣΤ΄ 9/1/2014

ΤΕΛΛΟΓΛΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ ΤΕΧΝΩΝ

ΦΥΛΛΟ  ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ

ΟΜΑΔΑ 2η

 Κωνσταντίνος Θ., Μαρία Σοφία Ι.,  Βάσω Κ.,

Βασιλική Τζ.,  Ζανίνα Τσ,  Λευτέρης Τσ.

«ΜΝΗΜΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΕΛΗ»   

  •  ΤΙ  ΕΙΔΟΥΣ ΕΡΓΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΤΕ; Χαρακτικό σε πέτρα
  •  ΠΟΙΟΣ/Α ΕΙΝΑΙ Ο/Η  ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ; Η Βάσω Κατράκη
  • ΜΕ ΤΙ ΥΛΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΦΤΙΑΓΜΕΝΟ; Το έργο αυτό είναι φτιαγμένο από πέτρα
  • ΤΙ ΞΕΡΕΙΣ ΓΙ΄ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ; Πρώτα παίρνουμε μια πέτρα και αρχίζουμε να δίνουμε μορφή στο έργο μας. Το επόμενο βήμα είναι να μελανώσουμε το σημείο που θέλουμε .Αφού έχουμε μελανώσει την πέτρα  την χρησιμοποιούμε σαν σφραγίδα πάνω στο χαρτί. Όταν τελειώσει το έργο τη σφραγίδα μπορούμε να την ξαναχρησιμοποιήσουμε.
  • ΤΙ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΙ; Απεικονίζει τον πρώτο νεκρό της δικτατορίας
  • ΤΙ ΣΚΕΦΤΕΣΑΙ ΚΑΙ ΤΙ ΝΙΩΘΕΙΣ ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟ; Βλέποντάς το νιώθουμε πόνο, λύπη αλλά και φόβο. Ήταν άδικο να μην μπορούν οι άνθρωποι να εκφραστούν ελεύθερα ούτε να έχουν δικαιώματα. Μας έκανε εντύπωση η τεχνική της Βάσως Κατράκη καθώς και το ότι περνούσε μηνύματα μέσα από τα έργα της. Ήταν πολύ ωραίος ο τρόπος που σχεδίαζε καθώς και οι ιδέες της για την ζωγραφική. Το αρνητικό ήταν ότι μερικά από τα έργα της δεν ήταν κατανοητά στον κόσμο και μερικά δεν της βγήκαν όπως ήθελε.

Εκφράζω με το σώμα μου

 

1-ο Δημ. Σχ. Πολίχνης

Τάξη ΣΤ΄ 9/1/2014

ΤΕΛΛΟΓΛΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ ΤΕΧΝΩΝ

ΦΥΛΛΟ  ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ

ΟΜΑΔΑ 3η

 Άρτεμις Αλ., Αλέφ Αμ., Ανέστης Αμπ.

 Αγγελική Μ.,  Κυριακή Π.,  Αριστείδης Π.

«MNHMH ? ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ»

ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΕΡΓΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΤΕ; Χαρακτικό σε πέτρα

ΠΟΙΟΣ/Α ΕΙΝΑΙ Ο/Η  ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ; Η Βάσω Κατράκη

 ΜΕ ΤΙ ΥΛΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΦΤΙΑΓΜΕΝΟ; Από πέτρα

ΤΙ ΞΕΡΕΙΣ ΓΙ΄ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ; Η χαρακτική είναι μια τέχνη που μπορεί να πραγματοποιηθεί  σε πέτρα και σε ξύλο χαράζοντας πάνω τους διάφορες εικόνες

 ΤΙ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΙ; Μια λυπημένη γυναίκα σκυμμένη, κρατώντας στα χέρια της ένα στεφάνι

ΤΙ ΣΚΕΦΤΕΣΑΙ ΚΑΙ ΤΙ ΝΙΩΘΕΙΣ ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟ; Βλέποντας το έργο της Βάσως Κατράκη σκεφτόμαστε πόσο δύσκολο είναι να πραγματοποιηθεί ένα τέτοιου είδους έργο πάνω σε πέτρα. Τα συναισθήματα που μας προκάλεσε ήταν συγκίνηση, πόνος, θλίψη καθώς τα έργα της μας μετέφεραν κάποια μηνύματα ζωής.

Εκφράζω με το σώμα μου

 

1-ο Δημ. Σχ. Πολίχνης

Τάξη ΣΤ΄ 9/1/2014

ΤΕΛΛΟΓΛΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ ΤΕΧΝΩΝ

ΦΥΛΛΟ  ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ

ΟΜΑΔΑ 4η

 Μαρία Απ.,  Βικτώρια Αστ.,  Μαρία Γρ.,

Νίκος  Χ.,  Ευαγγελία Σ., Αναστάσιος Σ.

«ΤΑ ΒΟΤΣΑΛΑ ΤΗΣ ΓΥΑΡΟΥ»

ΤΙ  ΕΙΔΟΥΣ ΕΡΓΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΤΕ; Ζωγραφική σε πέτρα

ΠΟΙΟΣ/Α ΕΙΝΑΙ Ο/Η  ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ; Η Βάσω Κατράκη

ΜΕ ΤΙ ΥΛΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΦΤΙΑΓΜΕΝΟ; Με μαύρο μαρκαδόρο πάνω σε πέτρα

ΤΙ ΞΕΡΕΙΣ ΓΙ΄ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ; Αρκετά ευχάριστη τεχνική (ζωγραφική)

ΤΙ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΙ; Απεικονίζει σκίτσα και μηνύματα γραμμένα με μαύρο μαρκαδόρο πάνω σε βότσαλα, πέτρες και κόκαλα, σταλμένα από την δημιουργό στην οικογένειά της ως μέσο επικοινωνίας με αυτήν.

ΤΙ ΣΚΕΦΤΕΣΑΙ ΚΑΙ ΤΙ ΝΙΩΘΕΙΣ ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟ; Τα συναισθήματα καθώς και οι σκέψεις είναι ανάμεικτα. Το έργο της Βάσως Κατράκη είναι καταπληκτικό! Τα μηνύματά της συγκινητικά! Περισσότερο νιώθουμε φόβο, αγωνία και θλίψη στη σκέψη ότι πέρασε μεγάλο μέρος της ζωής της στη φυλακή. Πάνω στα βότσαλα βρίσκονται τα συναισθήματα για την οικογένειά της που της λείπει!

 

1-ο Δημ. Σχ. Πολίχνης

Τάξη ΣΤ΄ 9/1/2014

ΤΕΛΛΟΓΛΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ ΤΕΧΝΩΝ

ΦΥΛΛΟ  ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ

ΟΜΑΔΑ 5η

Λάζαρος Κ.,Κυριάκος Λ, Καλλιόπη Μ

Σοφία Τσ, Παρασκευή Χ.,Χρήστος  Χ.

«ΗΛΙΟΣ ΚΑΙ ΣΙΔΕΡΑ»

ΤΙ  ΕΙΔΟΥΣ ΕΡΓΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΤΕ; Χαρακτικό

ΠΟΙΟΣ/Α ΕΙΝΑΙ Ο/Η  ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ; Η Βάσω Κατράκη

ΜΕ ΤΙ ΥΛΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΦΤΙΑΓΜΕΝΟ; Από πέτρα

ΤΙ ΞΕΡΕΙΣ ΓΙ΄ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ; Αυτή η τεχνική εφαρμόζεται πάνω στην πέτρα ή στο ξύλο (περισσότερες λεπτομέρειες). Για να γίνει η σφραγίδα πρέπει να χαράξουμε το εξωτερικό της και να μελανώσουμε το εσωτερικό της.

ΤΙ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΙ; Απεικονίζει έναν ήλιο κρυμμένο πίσω από τα σίδερα

ΤΙ ΣΚΕΦΤΕΣΑΙ ΚΑΙ ΤΙ ΝΙΩΘΕΙΣ ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟ; Βλέποντάς το νιώθω απομόνωση, λύπη, στενοχώρια, απελπισία, την κοινωνική ανισότητα?..Η ελευθερία  που εκφράζεται από τον ήλιο είναι κλεισμένη πίσω από τα κάγκελα που εκφράζουν τη σκλαβιά.

Εκφράζω με το σώμα μου

 

1-ο Δημ. Σχ. Πολίχνης

Τάξη ΣΤ΄ 9/1/2014

ΤΕΛΛΟΓΛΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ ΤΕΧΝΩΝ

ΦΥΛΛΟ  ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ

ΟΜΑΔΑ 6η

 Κωνσταντίνος Ευθ., Κωνσταντίνος Ζ.,Ιωακείμ Ηλ.,

Έλενα Στ., Βασιλική Στ.,Δήμητρα Τ.

«ΜΟΝΑΞΙΑ -ΕΡΗΜΙΑ»

 ΤΙ  ΕΙΔΟΥΣ ΕΡΓΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΤΕ; Χαρακτικό

ΠΟΙΟΣ/Α ΕΙΝΑΙ Ο/Η  ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ; Η Βάσω Κατράκη

ΜΕ ΤΙ ΥΛΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΦΤΙΑΓΜΕΝΟ; Είναι από πέτρα

 ΤΙ ΞΕΡΕΙΣ ΓΙ΄ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ; Για να τυπωθεί σωστά το έργο πρέπει να χαραχτούν ανάποδα τα γράμματα και τα σχέδια στην πέτρα και στη συνέχεια να μελανωθούν τα σημεία που θέλει να τονίσει ο δημιουργός.

ΤΙ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΙ; Απεικονίζει μια γυναίκα απομονωμένη, μακριά από τους ανθρώπους

ΤΙ ΣΚΕΦΤΕΣΑΙ ΚΑΙ ΤΙ ΝΙΩΘΕΙΣ ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟ; Όταν βλέπω αυτό το έργο νιώθω στενοχώρια, μοναξιά και ερημιά. Σκέφτομαι πώς οι άνθρωποι που είναι μόνοι τους, χωρίς παρέα, μπορούν να επιβιώσουν!!

Εκφράζω με το σώμα μου

About Δέσποινα Παράσογλου

avatar

Δασκάλα του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πολίχνης ...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*